Zako?czyli?my cykl szkole? (?ód?, Suwa?ki, Lublin) zatytu?owanych „Dok?d zmierza edukacja XXI wieku?”. Wzi??o w nich udzia? ponad 300 osób (pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, o?rodków doskonalenia nauczycieli (ODN), bibliotek pedagogicznych, jednostek samorz?du terytorialnego (JST), przedstawicieli kuratoriów o?wiaty (KO), dyrektorów szkó?, nauczycieli).
Celem szkole? by?o rozbudzenie refleksji i zach?cenie do dyskusji ró?norodnych ?rodowisk o?wiatowych na temat mo?liwo?ci spe?niania wymaga? pa?stwa sformu?owanych wobec szkó? i placówek. Ich wype?nianie powinno pomóc szko?om sprosta? wyzwaniom zmieniaj?cego si? ?wiata, spo?eczno?ci globalnej i lokalnej oraz oczekiwaniom pojedynczych odbiorców us?ug edukacyjnych.
Motywem przewodnim spotka? by?y kierunki po??danych zmian, które powinna podejmowa? szko?a, aby stale zwi?ksza? szanse edukacyjnych wszystkich ucz?cych si? (dzieci i doros?ych), co jest istot? wymaga? pa?stwa wobec szkó?.
Tworzenie ?rodowiska sprzyjaj?cego uczeniu si?
W trakcie dwudniowych spotka? eksperci z zakresu nadzoru pedagogicznego i wspomagania szkó?, odnosz?c si? do obowi?zuj?cych wymaga?, przybli?yli wybrane zagadnienia dotycz?ce takich problemów, jak: tworzenie ?rodowiska sprzyjaj?cego uczeniu si?, indywidualizacja procesu nauczania/uczenia si?, rola bada? wewn?trznych i zewn?trznych w diagnozowaniu problemów i poszukiwaniu optymalnych rozwi?za?, szanse i zagro?enia, jakie nios? nowe technologie w szkole.
Nietypowa formu?a szkole? (prezentacje eksperckie przeplatane ró?norodnymi formami aktywno?ci uczestników) sprawi?a, i? uczestnicy z du?ym zaanga?owaniem dyskutowali nad poruszanymi kwestiami. Prezentowali ró?ne sposoby widzenia tych samych problemów, dzielili si? swoimi do?wiadczeniami. Wypracowywali optymalne rozwi?zania u?atwiaj?ce pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, o?rodków doskonalenia nauczycieli
i bibliotek pedagogicznych w udzielanie pomocy szkole w tym zakresie.
Materia?y przydatne w pracy z radami pedagogicznymi
Du?ym zainteresowaniem cieszy?y si? opracowane przez ekspertów materia?y ?wiczeniowe, które zdaniem wielu uczestników mog? by? z powodzeniem wykorzystywane przez pracowników instytucji wspomagaj?cych w pracy wspieraj?cej z radami pedagogicznymi.
Do pobrania:
Prezentacje
- Wyk?ad wprowadzaj?cy (PDF, 3,46 MB)
- Modu? I (PDF, 814 KB)
- Modu? III (PDF, 1,15 MB)
- Modu? V (PDF, 369 KB)
- Nie taki TIK straszny (PDF, 3,6 MB)
- Czy ufa? tylko w?asnej intuicji - o badaniach zewn?trznych (PDF, 14,4 MB)
?wiczenia i Case Studies
- ?wiczenie dla gr. I i II (PDF, 526 KB)
- ?wiczenie dla gr. III i IV (PDF, 523 KB)
- ?wiczenie dla gr. V i VI (PDF, 527 KB)
- Modu? III - Case study - ca?a klasa (PDF, 291 KB)
- Modu? III - Case study - Igor (PDF, 290 KB)
- Modu? III - Case study - Janek (PDF, 289 KB)
- Modu? III - Case study - Julka (PDF, 290 KB)
- Modu? III - Case study - Kasia (PDF, 290 KB)
- Modu? III - Case study - Zuzia (PDF, 393 KB)
- Modu? IV - za?. 1 (PDF, 634 KB)
- Modu? IV - za?. 2 (PDF, 637 KB)
- Projekt badania - wzór (PDF, 182 KB)
- Kahoot+Quiz+instrukta? (PDF, 922 KB)
Inne materia?y: