Wyposa?eni w materia? badawczy zebrany w szko?ach i placówkach wizytatorzy przyst?pili do ich analizy. Pod okiem ekspertów zdobywaj? wiedz? i umiej?tno?ci o tym jak dokona? „ obróbki” danych ilo?ciowych i jako?ciowych. Co zrobi? by pytania otwarte, czy te zapisane w trakcie wywiadu w?a?ciwie skategoryzowa?? Najtrudniej jest wiedz? teoretyczna wykorzysta? w praktyce i rozpocz?? pisanie raportu. Przed nami 90 opisów kryteriów, 34 charakterystyk i 17 wymaga?. Przy ka?dym opisie namys?, narada z zespo?em i dok?adna analiza. Profesjonalizacja wizytatorów nie jest pustym has?em. Wysoki poziom umiej?tno?ci s? gwarancj?, jako?ci raportów. Cz??? pracy wykonana na zaj?ciach, ale du?? cz??? mamy do zrobienia przed ostatnim spotkaniem.
W trakcie tego spotkania wielkie wydarzenie. Wieczorna debata oxfordzka. Galowe stroje i wspaniali mówcy. Marsza?ek i sekretarz prowadz?cy debat?. Temat oczywi?cie zwi?zany z ewaluacj?. Przewrotnie wizytatorzy mieli argumentowa? za i przeciw ewaluacji. By?o m?drze i zabawnie.
Przed nami ostatni etap szkolenia. Nie mniej wa?ny i trudny. Praca z rada pedagogiczna i prezentacja raportu. Ale o tym na nast?pnym spotkaniu!