Strona główna
Nadzór pedagogiczny
Dyrektorzy
Nauczyciel badacz
Rodzice
i uczniowie
JST
Kontakt
Aktualność
Konferencje regionalne
14 maja 2012

 

10-11 maja, odbywały się w 9 województwach: Dolnośląskim, Kujawsko-Pomorskim, Lubuskim, Łódzkim, Małopolskim, Mazowieckim, Podlaskim, Świętokrzyskim, Warmińsko-Mazurskim konferencje regionalne.
Wizytatorzy i dyrektorzy szkół i placówek spotkali się na warsztatach poświęconym ewaluacji. Wizytatorzy doskonalili umiejętność pisania raportów, a dyrektorzy poznawali sposoby wykorzystania raportów do rozwoju szkół i placówek. Była to również okazja do kuluarowych rozmów i wymiany doświadczeń. 

Wszędzie było bardzo energetycznie i praktycznie ( w opinii dyrektorów).Jeden z uczestników spotkania dla dyrektorów w Świebodzinie stwierdził, że nie zauważył jak minął mu czas spotkania. Na zakończenie spotkania trenerka poprosiła dyrektorów z województwa lubuskiego, aby na karteczkach napisali, co by powiedzieli swoim nauczycielom po tym spotkaniu na temat ewaluacji. Na zebranych karteczkach znalazły się takie sformułowania:
-warto twórczo wykorzystać raport z ewaluacji zewnętrznej
 -poprzez ewaluację małymi kroczkami możemy dość do celu

Ewaluacja:
- jest kierunkiem działań na przyszłość i doskonaleniem pracy
- można traktować ją, jako sprawdzenie samego sobie
- to jedna z pierwszych słusznych dróg zapewniających rozwój naszej szkoły
- może być przyjazna i produktywna
- daje pełen obraz naszej pracy
- wyznacza plan naszych działań na przyszłość
- jest potrzebna, konkretna
- jest niezbędna do przeprowadzania zmian
- to dobry sposób na poznanie tego ile jeszcze mamy do zrobienie
- jest usystematyzowaniem pracy szkoły
- wskazówką do podjęcia działań, aby było jeszcze lepiej w naszej szkole
- jest sprawdzeniem faktycznego poziomu funkcjonowania szkoły
- równa się rozwój placówki
- jest formą wspierającą budowania dobrego wizerunku szkoły
- jest potrzebne, aby obudzić się z marazmu
- jest zdjęciem rzeczywistości bez filtrów

W Nowym Sączu dyrektorzy podsumowali spotkanie zapisując, co było dla nich najważniejsze:

-jak pracować z ewaluacją
-wyciąganie wniosków z raportu
-skorzystanie z doświadczenia osób uczestniczących w spotkaniu
-uświadomienie również indywidualnej odpowiedzialności nauczycieli za realizacje celów
-jak pracować z raportem z ewaluacji zewnętrznej
-zrozumiałam, że raport jest pożyteczny
-rozmowa, wymiana doświadczeń
-że ewaluacja nie jest zła, a potrzebna
-potwierdzenie, że efekty pracy zespołowej są „mądrzejsze”
-poznanie sposobu pracy z rada pedagogiczną i sposobu analizy raportu

oraz czego się dowiedzieli:

-jak się zaangażować wszystkich nauczycieli w realizację celów
-jak pracować z raportem
-że warto wykorzystywać raport z ewaluacji zewnętrznej dla doskonalenia pracy szkoły
-że najlepiej przy ewaluacji pracować w grupie
-że ewaluacja wewnętrzna jest autonomiczna sprawa dyrektora szkoły
-że ewaluacja jest konieczna do właściwego funkcjonowania szkoły
-że wiem, że nic nie wiem

 

Uczestnicy na wszystkich spotkaniach byli bardzo aktywni i zaangażowani w warsztaty. Byli otwarci na współpracę i chętnie poddawali pod refleksję działania swoich szkół.

Cieszymy się, ponieważ w udzielonej trenerom informacji zwrotnej, uczestnicy podkreślali iż wartością było dla nich m.in.:

·        skorzystanie z doświadczenia innych osób obecnych na spotkaniu,

·        uświadomienie indywidualnej odpowiedzialności nauczycieli za realizacje celów

·        utwierdzenie w przekonaniu, że ewaluacja jest potrzebna i że warto wykorzystywać raport z ewaluacji zewnętrznej dla doskonalenia pracy szkoły

·        poznaniesposobu pracy z rada pedagogiczną i sposobu analizy raportu

 

Mamy nadzieję, że te konferencje były zachętą i zaproszeniem do kolejnych spotkań i pracy wszystkich grup, które interesują się edukacja, nad rozwojem szkół i placówek .

Galeria (ilość: 1)
zobacz więcej
Archiwum aktualności
(zobacz)


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcej Rozumiem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1