Strona główna
Nadzór pedagogiczny
Dyrektorzy
Nauczyciel badacz
Rodzice
i uczniowie
JST
Kontakt
Aktualność
Dziecko wobec jakości edukacji – przedmiot czy podmiot edukacji?
17 kwietnia 2011

Skrót z sesji eksperckiej prowadzonej przez Małgorzatę Skurę i Michała Lisieckiego.

Przedstawiciele Fundacji „Berdo” skupili się na wczesnym etapie edukacji dziecka. Zasygnalizowali, że jesteśmy w systemie gotowi (bądź wydaje nam się, że jesteśmy gotowi) na przyjęcie w szkole sześciolatka, natomiast nie dostrzegamy, że z czasem te dzieci znajdą się w kolejnych poziomach edukacyjnych (np. klasie czwartej) i tu nauczyciele, wyspecjalizowani przedmiotowcy, wydają się już słabiej przygotowanymi do zmian. Będziemy mieli w szkole dzieci, których podstawa programowa postrzega przede wszystkim jako uczniów, nie dzieci. Tych uczniów nauczyciele chcą nauczyć, natomiast ważniejszym jest stwarzanie temu dziecku warunków uczenia się. Prowadzący przypomnieli/przybliżyli osobom uczestniczącym postaci J. Piaqueta. J. Bruneta, A. Maslowa i L. Wygotskiego.

Archiwum aktualności
(zobacz)


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcej Rozumiem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1