Strona główna
Nadzór pedagogiczny
Dyrektorzy
Nauczyciel badacz
Rodzice
i uczniowie
JST
Kontakt
Aktualność
Tę sesję widział cały świat!
17 kwietnia 2011

Skrót z sesji eksperckiej prof. dr Johna Fischera i mgr Jeffa Taylora 'Tworzenie zespołów nauczycieli i podejmowanie decyzji na podstawie danych'.
 

Na sesji prowadzonej przez Johna Fishera i Jeffa Taylora uczestnicy zastanawiali się jak zbudować zespół współpracujących nauczycieli. John i Jeff dowodzili, że receptą na sukces jest jasno określony i wspólny cel, sformułowany na podstawie analizy systematycznie zbieranych danych o postępach uczniów.  Kolejnym warunkiem jest stworzenie przestrzeni,  w której nauczyciele chcą i mogą otwarcie dyskutować o wspólnych problemach, podejmować decyzje, a co za tym idzie przejmować współodpowiedzialność.

Zespołowe budowanie wieży potwierdziło, że tworzenie zespołu nauczycieli jest procesem trudnym, ale koniecznym. Cel nie w tym, aby nieustannie zbierać dane, ale w tym, aby umiejętnie je analizować.

Wymaga to pracy w trzech obszarach:

- monitorowanie własnej pracy,

- informacja zwrotna w ramach zespołu,

- angażowania wszystkich nauczycieli, również tych niezaangażowanych.

Okazało się, że podobne wyzwania są ważne dla polskich i amerykańskich nauczycieli. Dzięki nowoczesnej technologii tę sesję transmitowano do USA.

Na sesji prowadzonej przez Johna Fishera i Jeffa Taylora uczestnicy zastanawiali się jak zbudować zespół współpracujących nauczycieli. John i Jeff dowodzili, że receptą na sukces jest jasno określony i wspólny cel, sformułowany na podstawie analizy systematycznie zbieranych danych o postępach uczniów.  Kolejnym warunkiem jest stworzenie przestrzeni,    w której nauczyciele chcą i mogą otwarcie dyskutować o wspólnych problemach, podejmować decyzje, a co za tym idzie przejmować współodpowiedzialność.

Zespołowe budowanie wieży potwierdziło, że tworzenie zespołu nauczycieli jest procesem trudnym, ale koniecznym. Cel nie w tym, aby nieustannie zbierać dane, ale w tym, aby umiejętnie je analizować.

Wymaga to pracy w trzech obszarach:

- monitorowanie własnej pracy,

- informacja zwrotna w ramach zespołu,

- angażowania wszystkich nauczycieli, również tych niezaangażowanych.

Okazało się, że podobne wyzwania są ważne dla polskich i amerykańskich nauczycieli. Dzięki nowoczesnej technologii tę sesję transmitowano do USA.

Archiwum aktualności
(zobacz)


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcej Rozumiem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1