Strona główna
Nadzór pedagogiczny
Dyrektorzy
Nauczyciel badacz
Rodzice
i uczniowie
JST
Kontakt
Zadaj pytanie, skomentuj odpowiedź


Ilość pytań (10)


~revel | 2015-09-09 08:16:40
"Szkoła bocznikuje temat wprowadzenia dziennika elektronicznego i prowadzi działania pozorowane w tym temacie używając argumentów z epoki papierowej. Co można zrobić z tym tematem ? Rozmowy są dość groteskowe ..."

odpowiedź:

"Tak jak każda zmiana wymaga czasu, by doświadczyć korzyści płynących z zastosowania nowego medium. Wiele szkół już przeszło ten proces i nauczyciele są zadowoleni z możliwości jakie im, rodzicom i uczniom daje dziennik elektroniczny. Problemem jest jeszcze ciagle z małą wiedzą na temat możliwości wykorzystania dziennika do organizacji procesu uczenia się uczniów.Proponuję wspierać nauczycieli , którzy aktywnie kontaktują się poprzez dziennik i dać trochę czasu na uczenie się również dorosłym. Pozdrawiam Matylda"



~Kaśka | 2015-05-23 18:46:25
"U córki w szkole była ewaluacja I 2015 do tej pory nie ma umieszczonego raportu u Was na stronie? Co jest przyczyną? Zastanawiam się czy dać drugie dziecko do tej szkoły i chciałabym znac wyniki pokontrolne"

odpowiedź:

"Proszę zapytać o to w Kuratorium. Pozdrawiam Matylda"



~Klemar | 2015-05-23 18:44:49
"Czy po przeprowadzonej obserwacji lekcji w gimnazjum, obserwator zasięga opinii na jej temat u uczniów w obecności nauczyciela prowadzącego tę lekcję czy też prosi go o wyjście z klasy, żeby nie krępować uczniów ?"

odpowiedź:

"Rozmowę z uczniami wizytator przeprowadza bez obecności nauczyciela. Pozdrawiam Matylda"



~dyrektor przeds | 2015-05-23 18:41:08
"kto zaprasza na ewaluację zewnętrzną organ prowadzący? Czy istnieje możliwość pobrania ze strony wzoru zaproszenia na spotkanie z zespołem ewaluacyjnym rodziców i partnerów szkoły? "

odpowiedź:

"Zapraszającym jest dyrektor szkoły. Wzory zaproszeń są na platformie seo. Pozdrawiam Matylda"



~kola | 2015-05-23 18:37:02
"Moje przemyślenia dotyczą ewaluacyjnych ankiet dla rodziców. Uważam, że sposób ich przeprowadzania w dużej mierze fałszuje wynik ewaluacji. Spotkałam się z przypadkiem, kiedy rodzice byli instruowani przez pracowników szkoły jak mają wypełnić ankietę. Dodatkowo ankiety były oddawane nauczycielowi. Dlaczego nie do rąk wizytatora? "

odpowiedź:

"No cóż, na nieuczciwość nie mam pomysłu. Zachęcam do zgłaszania takich praktyk do ewaluatorów. Pozdrawiam Matylda"



~TroskliwaUczenn | 2015-04-10 13:15:02
"Nasz dyrektor udaje, że uczy historii, tzn. wpisuje tematy do dziennika, przychodząc 10 min. przed dzwonkiem lub wcale. Naopowiada czasem nie na temat jaki mam w podręczniku. Na koniec 1 semestru mamy może po 1 ocenie, a kto nie ma to wpisuje sobie ot tak w dzienniku bo "widzi na co nas stać". I tu moje pytanie co możemy z tym zrobić? Czy w ogóle się da? Dodam, że była w ostatnim tygodniu szkoły wizytacja, jednakże nauczyciele wpajali nam, żeby mówić o naszej szkole same dobre rzeczy, a pomijać te nieodpowiednie."

odpowiedź:

"Trudna sytuacja!!.Warto wyciągnąć wniosek i korzystać z sytuacji w której możemy rzetelnie przekazać informację o życiu szkoły.Może jest wśród dorosłych osoba , która może pomóc Wam w rozwiązaniu tego problemu. Przychodzi mi również do głowy pomysł na debatę szkolną na temat tego co jest ważne w Waszym uczeniu się i co jemu sprzyja. "



~Nina | 2015-04-10 13:05:55
"Kiedy będą dostępne wyniki ewaluacji przeprowadzonej w Poznańskiej Szkole Chóralnej?"

odpowiedź:

"To pytanie należy skierować do KO."



~sp nr 20 ns | 2015-04-10 13:05:15
"prosimy o sprawdzenie szkoly sp 20 w nowym saczu jeszcze raz"

odpowiedź:

"Proponuję przeprowadzić ewaluację wewnętrzną w spornych obszarach."



~Jan.Cierpliwy@v | 2014-05-12 11:13:54
"Czy wnioski po ewaluacji są wdrażane? Czy istnieje jakaś forma nadzoru, która wymusiłaby na szkole wprowadzenie zmian? Dlaczego ewaluacja kojarzy mi się tylko ze zbędnym opisem sytuacji szkoły wszystkim dobrze znanym, a w żaden sposób nie poprawianym? Dlaczego dyrektorka szkoły przy opisie ewaluacyjnym tylko wzrusza ramionami i nic sobie z tego nie robi? Szkoda gadać... Pozdrawiam."

odpowiedź:

" Rozporządzenie dotyczące nadzoru pedagogicznego w tej sprawie stwierdza,że jeśli szkoła spełnia na niskim poziomie wymagania 2-5 i 7 ( dotyczące organizowania procesów nauczania, to organ sprawujący nadzór pedagogiczny poleca dyrektorowi szkoły lub placówki publicznej opracowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy. W sytuacji oszacowania innych poziomów decyzja o wdrożeniu zmian leży po stronie rady pedagogicznej i dyrektora, pozdrawiam Matylda "



~karolina9570 | 2014-04-24 14:46:41
"Jestem uczennicą III klasy liceum moja szkoła otrzymała poziom E po przeprowadzeniu ewaluacji i do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło .Chciałam zapytać jaki jest sens waszego programu skoro brak jest jakiejkolwiek poprawy ? i czy nauczyciel tańca może uczyć bez kwalifikacji wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości :) dla mnie jest to osobiście śmieszne.Nie wiem dlaczego ewaluacja była przeprowadzona w sposób według mnie zatuszowany osobiście myślałam że będzie to wyglądało inaczej np. co ma wspólnego wykształcenie rodziców z sytuacja w szkole ? "

odpowiedź:

"Ewaluacja ma służyć refleksji i jest zaproszeniem do rozwoju. Poziom E powinien być dla szkoły sygnałem do potraktowania priorytetowo obszaru tak oszacowanego.Zapoznaj sie z danymi i zaproponuj w ramach dyskusji samorządowej konkretne propozycje zmian.Impuls, który popłynie ze strony uczniów mam nadzieję nie bedzie zignorowany przez nauczycieli. Co do kwalifikacji nauczycieli to są one szczególowo opisane w prawie oświatowym i nauczyciel bez kwalifikacji nie może prowadzić zajęć. Nie wiem co masz na myśli mówiąć o tuszowaniu. Ewaluatorzy prowadzą badania za pomocą ankiety i wywiadów a ponadto obserwują pracę szkoły i na tej podstawie szacują poziom wypełniania wymagań. Pozdrawiam i dziekuje za pytanie Matylda"



Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcej Rozumiem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1